skip to Main Content

Als slotstuk – en daarom ook de laatste van deze reeks themapagina’s van 2019 – beschouwen wij de prijs van passende maar onderscheidende marktbewerking.

Onze filosofie is om een eerlijke prijsstrategie te hanteren. Dat betekent niet dat we daarmee altijd de goedkoopste zijn. Kwaliteit kost geld. Geld dat een opdrachtgever waarschijnlijk graag betaalt omdat hij weet dat het resultaat dat waard is en hem verder gaat brengen.

Te vaak wordt er naar ons idee gekozen voor de concurrentie op prijs. Dat is naar ons idee een korte termijn keuze, want op de langere termijn maak je daarmee de markt kapot. Je ziet het maar al te vaak dat concurrenten de prijsoorlog aangaan. Jammer, want wij denken dat daardoor ook kwaliteit niet te waarborgen is.

Wij proberen bij REAL Concepts de verwachtingen van onze opdrachtgevers altijd te overtreffen. Dat hebben we ook zo in onze missie geformuleerd. Dit uit zich bijvoorbeeld in het adviseren van tekstverbetering bij een brochure waarbij de tekst geen uitvraag was. Of het meedenken over de strategische aanpak, terwijl de uitvraag een realisatieopdracht was. Maar ook door in het proces van strategievorming, denkballonnetjes op te laten die men niet verwachtte waardoor men is gaan nadenken over meer dan alleen de eigen gedachtegang.

Wij zien het als vanzelfsprekend onderdeel van onze meerwaarde in dienstverlening om die stap te maken. Naar ons idee legitimeert deze aanpak en loyaliteit naar onze opdrachtgevers het om niet de partij in de markt te zijn die de laagste prijs aanbiedt.

“Wij proberen bij REAL Concepts de verwachtingen van onze opdrachtgevers altijd te overtreffen. Dat hebben we ook zo in onze missie geformuleerd. ”

Lisette van Eechoud5

Lisette van Eechoud

Lisette van Eechoud – marketing en communicatie specialist bij REAL Concepts. 

Maandelijks interviewt Lisette een van haar mede-teamleden binnen REAL Concepts en/of schrijft ze zelf over het thema van die maand. Hiermee geeft zij inzicht in de benadering van opdrachten door REAL Concepts dat altijd tot doel heeft de verwachting van de opdrachtgever te overtreffen.

Back To Top