skip to Main Content

Wereldwijd zijn er talloze initiatieven rondom het terugbrengen van CO2 uitstoot. En dat is noodzakelijk! Eén van die initiatieven is Green Deal Het Nieuwe Draaien.

Mobiele werktuigen, zoals graafmachines, tractoren en bulldozers, leveren een bijdrage van zo’n 8% aan de CO2 uitstoot van het verkeer in Nederland. Dit resulteert in geluids- en stankoverlast, evenals gezondheidsproblemen.

28 organisaties uit de publieke- en private sector ondertekenden daarom in 2016 Green Deal : Het Nieuwe Draaien. Daarin stonden afspraken die in de 4 jaar erna, moesten leiden tot reductie van CO2, NOx en fijnstof door mobiele werktuigen.

Halverwege 2020 liepen die 4 jaar af en werd het tijd voor een evaluatie én presentatie. Projectorganisator BMWT schakelde REAL Concepts in om de resultaten op een fraaie manier te presenteren aan de stakeholders. En wij gingen aan de slag!

Het medium wat we kozen was een magazine, wat van scratch moest worden opgezet. En omdat de ambities van de deelnemers groot zijn en waren, werd de titel: Ambition

De ambities werden tevens door onze vormgever geïllustreerd:

De doelstelling van het magazine was om op een laagdrempelige manier technische materie over te brengen, zodat het voor een brede vakdoelgroep makkelijk leesbaar was. Vervolgens werd er gekeken naar kleur, tekst-beeld verhouding en tone-of-voice. Deze formule is gedurende het traject onze toetssteen geweest.

Telefonisch werden de interviews afgenomen en later uitgeschreven en geredigeerd. Naast de bladformule is de zogenaamde plank tijdens het proces een houvast geweest. Hierin plaats je de verhouding beeld, tekst en advertenties op voorhand, zodat de redacteur weet hoeveel woorden ongeveer te gebruiken.

Opdrachtgever Albert Lusseveld; “Vooral door het proactieve meedenken én meedoen heeft REAL Concepts haar meerwaarde getoond in de succesvolle afronding van de Green Deal Het Nieuwe Draaien”

Beeld is natuurlijk essentieel en als we het beeld niet hadden, dan werd er óf nieuw beeld geschoten, óf voor stockbeeld gekozen.

Nog voordat alle ingrediënten op tafel lagen is onze art director aan de slag gegaan met de lay-out. Stijlelementen, zoals een transparante groene overlay, zorgden voor een consistent geheel. Met enkele spreads werd de opdrachtgever in de tussentijd op de hoogte gebracht van de richting en kon er samen bijgeschaafd worden.

Toen de basis stond kon onze vormgever aan de slag met vullen en werd het een geheel. Uiteindelijk heeft REAL Concepts het drukwerk én de distributie begeleidt.

Vanwege Covid-19 kon de fysieke presentatie helaas niet plaatsvinden, waardoor er gekozen werd om dit via een webinar te presenteren. Aangevuld met enkele video’s, zoals hieronder, werd het magazine gepresenteerd tijdens een geslaagd event.

Green Deal Het Nieuwe Draaien kreeg een passend slot, maar stopte niet. Sterker nog, nieuwe initiatieven zijn inmiddels ontplooid en de diverse sectoren voor mobiele werktuigen blijven werken aan CO2 reductie!

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe marketinginformatie en uitnodigingen ontvangen voor onze workshops?
Meld je aan!

* verplicht
Reclamebureau Velp Real Concepts Commercieel directeur Martijn Bosmann

Martijn Bosmann | Account Director bij REAL Concepts

Met deze case beschrijvingen geeft Martijn een kijkje in de diverse opdrachten binnen ons bedrijf. Wil je meer weten over REAL Concepts? Neem vrijblijvend contact met hem op.

Back To Top