skip to Main Content

Denk je na het lezen van de kop van deze blog, wat staat daar nu? Prima, dan hebben we nu je aandacht, en dat is nu juist de kern van dit artikel. Aandacht krijgen en zorgen dat je in dat moment van aandacht hebben een goede, krachtige marketing boodschap met kernkwaliteiten weet over te brengen. Het wordt namelijk steeds belangrijker om over te brengen waarom je als bedrijf doet wat je doet.

Een krachtige boodschap overbrengen, hoe doe je dat?
Voordat je meteen gaat spuien hoe goed je product of dienst is, is het goed stil te staan bij het fundament, de basis van je onderneming. Als je jouw eigen boodschap niet helder hebt, dan gaat je marketing niet werken. Dat betekent als ondernemer in de spiegel kijken. Stel jezelf bijvoorbeeld eens de volgende vragen:

  • Hoe ziet jouw ideale klant eruit? Voor wie schrijf je de boodschap?
  • Waar sta je zelf voor?
  • Waarom doet je bedrijf wat het doet?
  • Wat zijn jouw kernwaarden?

Bovenstaande opsomming is slechts een greep uit nog veel meer vragen die uiteindelijk zorgen voor de identiteit van je bedrijf en voor jou als persoon. Het zijn deze kernwaarden die het uitgangspunt zijn voor alles wat je doet als ondernemer. De input die hier uit voorkomt zorgt voor de boodschap naar de klant.

What’s in it for them?
Is bovenstaand fundament gelegd, dan is het tijd om dit te vertalen naar een krachtige marketing boodschap. Een krachtige marketing boodschap die niet alleen gaat om te vertellen hoe jouw product of dienst je klant helpt en die aansluit bij de klantwensen. Je wilt ook duidelijk maken waarom jij en je bedrijf de aangewezen partij zijn om dit probleem op te lossen. Hoe maak je dit duidelijk èn maak je dit waar? Wees trots! Laat zien welke passie je hebt voor je product of dienst. Bedenk welke krachtige boodschap er moet blijven hangen en dat de lezer deze begrijpt. Zo duidelijk, dat zelfs een klant die nog nooit van jouw bedrijf heeft gehoord, het meteen snapt. Zeker in een tijd waarin alles vluchtig gaat en je een splitsecond hebt om een boodschap over te brengen.

Zo zien wij veel uitingen, maar snappen ook niet altijd de boodschap. Een goede boodschap blijft hangen omdat er een bepaalde eigenschap in zit; humor, irritatie, spraakmakend of herkening. Zo kunnen de meeste consumenten de pay-off “even Apeldoorn bellen” zich wel herinneren. Maar heeft het een tijd geduurd voordat de consument wist aan welk bedrijf of merk dit gekoppeld was.

Uiteraard kan je zelf aan de slag om het bovenstaande helder te krijgen. De kern hierin is, je zelf/organisatie begrijpen om door (potentiele) klanten begrepen te worden.  REAL Concepts helpt ondernemers om het maximale uit hun bedrijf te halen door een intelligente combinatie van strategie en creativiteit. Weten hoe? Neem dan contact op met martijn@realconcepts.nl.

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe marketinginformatie en uitnodigingen ontvangen voor onze workshops?
Meld je aan!

* verplicht
Back To Top