skip to Main Content

Marketing op basis van strategische keuzes

Bovenstaande animatiefilm is gegrepen uit de praktijk. Uiteraard niet in alles en voor iedereen van toepassing, maar waarschijnlijk wel herkenbaar.

Het is verleidelijk om in de waan van de dag snelle acties uit te voeren op het vlak van communicatie. Even de website aanpassen of die brochure herdrukken.  De ervaring leert dat deze korte termijn acties al snel weer worden ingehaald door nieuwe inzichten.

Het is effectiever om vanuit een lange termijn visie gestalte en invulling te geven aan actuele marketingcommunicatie-uitwerkingen.

Deze communicatie-uitingen zijn duurzamer en ondersteunen uw (sales)doelstellingen effectiever.

Strategische keuzes kun je pas maken als je weet wat je beoogde einddoel is. Met bewezen praktische strategische modellen en werkvormen helpen wij bedrijven deze stip aan de horizon ook echt scherp en bereikbaar te maken. Dat is de toegevoegde waarde van REAL Concepts.

“Begrijpen en begrepen worden”, onze interpretatie van effectieve marketing.

Interview Tom Schreuder – strategische benadering door REAL Concepts

Tom, kun je in het kort iets vertellen over wat REAL Concepts verstaat onder een strategische benadering binnen het marketing-vak?

Strategische benadering marketing Strateeg REAL Concepts Tom Schreuder

Tom Schreuder

“Het draait allemaal om begrijpen en begrepen worden. Begrijp je als ondernemer wat je aan het doen bent en wat je wil bereiken? En word je door je interne organisatie en je markt ook op die uitgangspunten begrepen?

Kortom, onze strategische benadering is er een van inspireren in dit proces en helpen om de stip aan de horizon ook echt te bereiken.”

Wat maakt REAL Concepts bijzonder?

“REAL Concepts heeft het credo ‘DENKEN-BEDENKEN-DOEN’ hoog in het vaandel staan.

Eerst de eerste vier van de bekende 5 marketing P’S (product, prijs, plaats en personeel) goed overdenken en praktisch maken om daarna te beginnen met de vijfde P van promotie. Het leveren van effectieve marketingcommunicatie-uitingen.

In een cross mediale mix van on- en offline middelen – de boodschap van de opdrachtgever begrijpend maken voor de doelgroep in de markt.”

Wat levert dat jullie opdrachtgevers op?

“Deze werkmethodiek levert een gezond draagvlak binnen de interne organisatie en een duurzame en hechte klantrelatie met de markt op.

REAL Concepts inspireert en begeleidt de opdrachtgever in het vaststellen van het meerjarig strategisch beleidsplan. Het resultaat daarvan is de springplank voor alle vervolgacties.

Vanuit de gevonden identiteit en doelstellingen (missie en visie) geven we concreet invulling aan het marketingcommunicatie plan. Vervolgens leveren we de marketingcommunicatie uitingen zoals advertenties, brochures, websites, diverse soorten films, flyers, posters etc.

REAL Concepts heeft alle noodzakelijke disciplines in huis en werkt nauw samen met maatwerk specialisten. Wij helpen en ontzorgen de opdrachtgever in het gehele proces. Denken, bedenken en vooral ook doen!

Iedere dag zijn wij met ons enthousiaste team aan het werk om onszelf, maar vooral de klantverwachting, te overtreffen.

Interview door Lisette van Eechoud, marketing en communicatie specialist REAL Concepts. 

“Door de strategische coaching van Tom, heb ik nu bij al mijn beslissingen heel helder onze stip in het vizier.”

Lisette van Eechoud5

Lisette van Eechoud

Lisette van Eechoud – marketing en communicatie specialist bij REAL Concepts. 

Maandelijks interviewt Lisette een van haar mede-teamleden binnen REAL Concepts en/of schrijft ze zelf over het thema van die maand. Hiermee geeft zij inzicht in de benadering van opdrachten door REAL Concepts dat altijd tot doel heeft de verwachting van de opdrachtgever te overtreffen.

Back To Top