skip to Main Content

Strategic

Interview Tom Schreuder –
strategische benadering door REAL Concepts

Tom, kun je in het kort iets vertellen over wat REAL Concepts verstaat onder een strategische beandering binnen het marketing-vak?

Strategische benadering marketing Strateeg REAL Concepts Tom Schreuder

Tom Schreuder

Wij zullen bij de start van een opdracht beginnen met een strategische benadering; het begrijpend maken en/of vaststellen van het beoogde eindresultaat. Wat drijft de opdrachtgever? Welke ambities en doelen zijn er gevormd? Zijn die begrijpend voor de eigen organisatie en voor zijn klanten?

Kortom, onze strategische benadering is er een van inspireren in dit proces en helpen om de stip aan de horizon ook echt te bereiken.”

Wat maakt REAL Concepts bijzonder?

“REAL Concepts heeft het credo ‘DENKEN-BEDENKEN-DOEN’ hoog in het vaandel staan.

Eerst de eerste vier van de bekende 5 marketing P’S (product, prijs, plaats en personeel) goed overdenken en praktisch maken om daarna pas te beginnen met de vijfde P van promotie. Het leveren van effectieve marketingcommunicatie-uitingen.

In een cross mediale mix van on- en offline middelen – de boodschap van de opdrachtgever begrijpend maken voor de doelgroep in de markt.”

Wat levert dat jullie opdrachtgevers op?

“Deze werkmethodiek levert een gezond draagvlak in de interne organisatie op en naar de markt toe, een duurzame en hechte klantrelatie.

Zoals gezegd beginnen we met het begeleiden, om te komen tot een meerjarig beleidsplan. Vervolgens realiseren we een concreet marketingcommunicatieplan. En tot slot praktische hands-on marketingcommunicatie eindproducten.

REAL Concepts heeft alle noodzakelijke disciplines in huis en werkt nauw samen met maatwerk specialisten. Wij helpen en ontzorgen de opdrachtgever in het gehele proces. Denken, bedenken en vooral ook doen!

Iedere dag zijn wij met ons enthousiaste team aan het werk om onszelf, maar vooral de klantverwachting, te overtreffen.

Marketing op basis van strategische keuzes

Onze strategen komen dit soort zaken als in bovenstaande animatievideo, veel tegen in de praktijk van ons vak.

Onze visie is dat je als volwassen organisatie niets doet wat niet binnen de uitgezette strategische marketinglijnen past. Over die lijnen heeft u van tevoren nagedacht. Daarmee behoren ad hoc beslissingen met betrekking tot de marketing van uw bedrijf tot het verleden, ontstaat er meer rust binnen uw organisatie en zullen uw resultaten beter en voorspelbaarder zijn.

strategische benadering marketingDoor middel van strategiedagen zetten wij samen met u de figuurlijke schouders onder uw organisatie. Tijdens deze dagen praten wij veel met u en uw team en vragen wij veel van u. U bent immers de ondernemer, u leidt uw organisatie of bedrijf. Alleen u kunt met uw team bepalen waar u naartoe wilt met uw bedrijf.

Met behulp van een aantal theoretische modellen die wij gebruiken, zorgen wij ervoor dat u inzicht krijgt in wat er binnen uw organisatie gaande is.

Onze toegevoegde waarde is dat wij u laten zien welke paden te bewandelen zijn en wat dat uw organisatie brengt. Ons doel is dat u heel helder voor ogen krijgt wat u te doen staat om uw eigen organisatiedoelstellingen te kunnen realiseren.

“Door de strategische coaching van Tom, heb ik nu bij al mijn beslissingen heel helder onze stip in het vizier.”

Back To Top