Print geeft extra attentiewaarde
Print geeft, in contrast met alle e-mails, e-nieuwsbrieven en online campagnes, nét even dat extra stukje attentiewaarde. Des te minder postbezorging, des te meer jij kunt opvallen met je mailing. Ook billboard reclames, point-of-sale, productcatalogi en signing zijn methoden om je merk op een sprekende manier onder de aandacht te brengen. Mits goed doordacht kan print, als onderdeel van je gehele campagne, de eerste aanzet zijn om je doelgroep online verder te laten oriënteren.
Bewaarfunctie van drukwerk
Kwalitatief hoogstaand drukwerk zorgt ervoor dat jouw boodschap niet zomaar in de prullenbak belandt. Tevens leent drukwerk, of het nu een corporate brochure, direct mailing of vakblad betreft, zich meer om complexe en inhoudelijke informatie over te brengen.
Print beklijfd
Doordat je gedrukte media langzamer leest, maar ook omdat je dit kunt voelen en ruiken, onthoud je deze content beter dan online content. Denk maar eens aan mogelijke afleiding door pop-ups, bewegende beelden en je mail die openstaat.
Drukwerk appelleert aan je gevoel omdat je het kunt aanraken en ruiken. De luxe uitstraling van een satijn laminaat of de speciale aantrekkingskracht van een spot uv-lak, breng je online niet over. Dat moet je ervaren. Daarnaast kun je het natuurlijk ook fotograferen om vervolgens weer te delen met een ander (ook online biedt dit mogelijkheden).
Meetbaarheid van drukwerk
Als je in je mailing of advertentie je doelgroep aanzet tot een call-to-action, meet dan goed waar de bezoeker vandaan komt. Of het nu een bezoek aan je winkel betreft, of een online aankoop of registratie. In de gedrukte wereld is meten evengoed weten! Denk bijvoorbeeld aan codes die toe worden gekend aan drukwerk en die inwisselbaar zijn bij de deelname aan een bepaalde actie.
Welke rol kan print in de communicatiemix betekenen?
Een communicatiestrategie is van essentieel belang om print, als onderdeel van jouw totale communicatiemix, het best tot zijn recht te laten komen. Natuurlijk kent print ook nadelen, maar die zijn op te vangen door een cross mediale aanpak. Wil je hier eens met ons over sparren, dan plannen mijn collega’s en ik in deze Corona-tijd graag een virtueel gesprek met je in! Begin in ieder geval met mij een mailtje te sturen: martijn@realconcepts.nl