“Werken” verandert continue, nu zelfs sneller dan ooit. Kijk bijvoorbeeld naar zaken als diversiteit, gelijkwaardigheid, werken op afstand, cultuur, leiderschap en ontwikkeling. Bij BASF staat dit hoog op de interne agenda. BASF heeft hier dan ook een strategisch meerjarig beleid op geschreven.
En als je dit als organisatie dermate hoog op je agenda hebt staan, is interne branding van groot belang. Immers, (toekomstige) medewerkers dienen de standpunten te kennen en zich daarin te herkennen. Aan REAL Concepts de vraag om hier een interne huisstijl voor te ontwikkelen. “Yes, gave uitdaging!”
De wens vanuit HR en communicatie binnen BASF was om een speelse en toch professionele huisstijl te creëren die de vijf pijlers van het Future of Work programma vertegenwoordigen. Aan de hand van gewenste kleurentinten en de speelse elementen, ging onze artdirector aan de slag met een moodboard.
Vanuit het moodboard werden een 2-tal logo’s gecreëerd en gepresenteerd. Op basis van de “Verantwoording woord- en beeldmerk” gaven wij inzicht in de totstandkoming van het logo. De keuze bleek een samensmelting te zijn van de beide logo’s.
De ontwerpen zijn opgemaakt uit de ‘F’ van Future en de ‘W’ van Work. Een organisch design met toevoeging van een ‘blad’ tussen de beide letters in.
Zowel groen als blauwtonen zijn gebruikt en zullen elkaar in de nieuwe huisstijl afwisselen.
Na de totstandkoming van het uiteindelijke logo, creëerden we o.a. PowerPoint sjablonen, e-mail handtekeningen en andere elementen.
Hieronder de vormgeving gebaseerd op de contouren van het nieuw ontworpen logo.