Aanpak
REAL Concepts ontwikkelde in samenwerking met importeur Yale, een regionale campagne waarbij rekening werd gehouden met de strategie, de te benaderen (potentiele) doelgroep en het beschikbare budget. De campagne moest bekendheid genereren bij het grote publiek en daarnaast branchegericht zijn. Met deze input gingen we aan de slag en ontwikkelden we een regionale campagne die bestond uit een radiocommercial, een snelweg billboard en een voorgedrukte A5 kaart. Om de impact te vergoten werden alle uitingen gelijktijdig ingezet.
Realisatie
- Denken: de campagne werd in aansluiting op de strategie van Yale toegepast.
- Bedenken: Voor de radiocommercial schreven we een script en adviseerden over de juiste stem in combinatie met de achtergrondmuziek. De keuze viel op een benaderbare voice-over met stoere achtergrondmuziek. Uiteraard zorgden we voor de juiste licenties en afkoop van stem- en muziekrechten. De spot werd 60x, tijdens de spitsuren, op L1 Radio, uitgezonden. Bij het ontwerp van het snelwegdoek werd rekening gehouden met de juiste lettergrootte (leesbaarheid) en boodschap. Vanwege de gedachte dat lezers er snel langs rijden en daarom vlug moeten kunnen lezen wat er staat. Bij het ontwerp zijn we uitgegaan van de kernboodschap: er is een nieuwe heftruckdealer in Nederweert! Daarnaast benadrukten we de regionale functie met het bericht ‘uw regionale servicepartner dichtbij’. Uiteraard kozen we voor de gele huisstijlkleur van Yale. De A5 kaart bestond uit twee zijden, waarvan bewust één zijde grotendeels in zwart/wit werd afgebeeld en werd afgewerkt met een glanslaminaat. Op deze manier werd er visueel een voor- en achterkant gecreëerd, waardoor de ontvanger eerder de kernboodschap las. De kaart is zo uitgevoerd dat deze nog gedurende een langere tijd (door accountmanagers) gebruikt kan worden.
- Doen: van A tot Z werd deze campagne door REAL Concepts uitgevoerd, dus ook de realisatie ervan. Van het opvragen van tarieven voor de radiocommercial, de vormgeving van alle uitingen, de inkoop van de snelwegreclame en het drukwerk.
Beluister hier de radiospot
Resultaat
HSL staat op de kaart in Nederweert en omgeving! Uit reacties van bezoekers is gebleken dat de combinatie van het snelweg billboard en de radiocommercial werkte. Ze herkennen het pand meteen. Tevens is er awareness gerealiseerd met betrekking tot het merk Yale. De gele kleur wordt nu geassocieerd met dit merk. Tevens is de campagne zo succesvol gebleken dat deze bij meerdere Yale dealers wordt ingezet.
Weten hoe REAL Concepts een effectieve campagne voor uw merk of organisatie zouden inzetten, neem dan contact met ons op: 026-3190160