Het hele proces van uitvraag tot oplevering
Dat vatten wij bij REAL Concepts samen als Denken – Bedenken – Doen. Hierbij streven wij naar een optimale, verrassende en positieve beleving van onze opdrachtgevers.
Denken
Wat is uw identiteit en passie? Welke kernwaarden gelden er binnen uw organisatie? Wat past bij u en bij uw klanten? Waar wil u met uw organisatie naartoe? Hoe wilt u als merk herkend worden in de markt? En wat verwacht u van uw medewerkers? Pas op het moment dat u dit als organisatie begrijpt en omarmt, kan daar met duurzame marketingcommunicatie op aangesloten worden.
Duurzaam in de zin van houdbaar, waar het bedrijfs-DNA vanaf spat, wat het juiste gevoel bij uw klant losmaakt. Dat lijkt misschien niet te beïnvloeden, maar in werkelijkheid is het een echte wetenschap waar we onze marketingcommunicatie-voorstellen op baseren. De juiste volgordelijke stappen zullen gezet moeten worden in het proces. In ons januari blog vertelt strateeg Tom Schreuder meer over onze werkwijze.
Bedenken
Als missie, visie, kernwaarden en pijlers gedefinieerd zijn, kan er gewerkt worden aan het merk door het ‘reclamebureau’ in ons. Doelstellingen worden SMART geformuleerd, kernboodschappen worden helder, pakkende teksten en sprekende beelden worden gecreëerd en de middelen worden bepaald.
Onze marketing communicatie specialisten gaan samen met art director en bovenal onze opdrachtgevers, aan de slag om duurzame campagnes en thema’s te bedenken. Altijd gevoed vanuit de strategische uitgangspunten. Er gaan geen projecten de deur uit zonder een strategische toets; sluit hetgeen bedacht is aan bij de organisatiedoelstellingen?
Doen
De middelen en mediamix in uitvoering brengen is de laatste, maar zeker niet de minste stap. Technisch up-to-date websites, het beste papier en mooiste bedrukking van de brochure, opvallende beursstands en pakkende video’s; aangevuld met de juiste freelancers, realiseren wij de mooiste projecten. En wederom altijd met een koppeling naar strategie; sluit het medium, de boodschap en de tone of voice nog steeds aan bij wie onze klant is?
Als wij weten wie we tegenover ons hebben zitten, wij u en uw klanten (en wat hen drijft) echt kennen, weten waar u over enkele jaren wilt staan, dan kunnen we voor u gefundeerd de juiste marketingcommunicatie creëren en inzetten. Marketingcommunicatie die uw doelstellingen ondersteunt.
Zo koppelt REAL Concepts strategisch denken aan nuchter doen.